Voor al mijn werk geldt dat het is gedraaid op een pottenbakkersdraaischijf. De laatste jaren werk ik vooral met porselein. Daarom is het formaat van mijn werk kleiner geworden, maar omdat ik werk in series, wellicht inherent aan het draaien, bouw ik deze series uit tot installaties waar herhaling, ritme, maar ook de kleur van het licht en wat dat doet met de structuur van de objecten belangrijk zijn. De objecten zijn gelijkvormig, maar nooit exact identiek. Het materiaal is puur porselein, afgewerkt met Terra Sigillata van hetzelfde materiaal (een licht glanzend kleislib)
De wandinstallaties zijn geïnspireerd op sterrenbeelden, maar nooit een exacte weergave daarvan. Bij het installeren wordt de compositie iedere keer intuïtief gekozen, in reactie op de ruimte. De eerste versie van Constellations hing in beeldentuin Achter de Westduinen in Ouddorp (2021) in een ruimte waar het licht van boven en onder kwam. Bovendien waren er bij zonlicht reflecties van bladeren van dichts bijstaande bomen op de muren en het werk zodat het op elk moment anders was. Op deze muur in de bunker van iCOON is de reflectie van het kunstlicht van een geheel andere orde, maar de focus licht hier meer op de structuur van de objecten en hun schaduw op de muur.
All my work is turned on a potter's wheel. In recent years I have mainly worked with porcelain. That is why the format of my work has become smaller, but because I work in series, perhaps inherent to shooting, I expand these series into installations where repetition, rhythm, but also the color of the light and what that does to the structure of the objects are important. The objects are similar, but never exactly identical. The material is pure porcelain, finished with Terra Sigillata of the same material (a slightly shiny clay slip)
The wall installations are inspired by constellations, but never an exact representation of them. When installing, the composition is chosen intuitively each time, in response to the space. The first version of Constellations hung in the sculpture garden Achter de Westduinen in Ouddorp (2021) in a space where the light came from above and below. In addition, in sunlight there were reflections of leaves from nearby trees on the walls and the work, so that it was different at every moment. On this wall in the iCOON bunker, the reflection of the artificial light is of a completely different order, but here the focus is more on the structure of the objects and their shadow on the wall.