Het fotografische werk van Vincent Zanni (geboren in 1995, in Genève, Zwitserland) is zowel bedrieglijk als eerlijk tegelijk. Hij weeft zijn eigen realiteit in zijn werk, soms handmatig, soms digitaal. In zijn portretten legt hij momenten vast die onopgemerkt blijven door zijn onderwerpen, andere foto's tonen geen figuratieve momenten en tonen abstracte vormen en vormen. De keuze van onderwerpen is willekeurig, maar hij laat ook onverwachte gebeurtenissen uit de wereld in zijn werk.
Zanni verkent in zijn werk zowel oude als moderne technieken. Het mixen van collodion/wet plate techniek in combinatie met een 3D-geprinte lens op zijn camera. Het tonen van het proces is net zo goed onderdeel, soms meer, van zijn fotografieproces. Met vallen en opstaan perfectioneert hij zijn praktijken tot het voor hem perfecte beeld.
Bij de WDKA onderzocht Zanni het effect van verschillende technieken, zowel oude als moderne, op het creëren van zijn werkelijkheid. Een spoor van fouten achter zich latend.
The photographic work of Vincent Zanni, (born in 1995, in Geneva, Switzerland) is both deceiving and honest at the same time. He weaves his own reality in his work, sometimes manually, sometimes digitally. In his portraits he captures moments that go unnoticed by his subjects, -other photographs do not depict figurative moments and show abstract forms and shapes. The choice of subjects is arbitrary, but he also lets in unexpected events of the world in his work.
Zanni explores both old and modern techniques in his work. Mixing collodion/wet plate technique in combination with a 3D-printed lens on his camera. Showing the process is just as much part, in some occasions more, of his photography process. Through trial and error, he perfects his practices toward the, for him, perfect image.
At the WDKA Zanni explored the effect of different techniques, both old and modern, on creating his reality. Leaving a trail of errors behind him.