Quinda Verheul is geïnspireerd door grote wetenschappelijke onderwerpen zoals de hydrologische cyclus van water en de erosie van de aarde, en natuurlijke krachten als wind, water en zonlicht. Maar ook de mijnbouwindustrie - waar de mens naar schatten graaft om de globale consumptie te kunnen blijven voeden.
Deze praktijken beïnvloeden landschappen wereldwijd. In haar werk maakt Quinda gebruik van spiegels en toont ze zowel het menselijk perspectief als de ervaring van leegte en reflectie. Hiermee creëert ze vreemde landschappen die een soort herkenning bieden, maar ook deel kunnen uitmaken van een andere wereld.
Haar werk is meestal plaatsgebonden en tijdelijk en zet daarmee kunst zelf centraal: welke rol speelt tijd en zintuigelijke aanwezigheid in de waardebepaling van een werk?
Quinda Verheul is inspired by major scientific subjects such as the hydrological cycle of water and the erosion of the earth, and natural forces such as wind, water and sunlight. But also the mining industry - where people dig for treasures to continue to feed global consumption.
These practices affect landscapes worldwide. In her work, Quinda uses mirrors and shows both the human perspective and the experience of emptiness and reflection. With this she creates strange landscapes that offer a kind of recognition, but can also be part of another world.
Her work is usually site-specific and temporary and thus focuses on art itself: what role do time and sensory presence play in determining the value of a work?